Afscheid van Bali - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu Afscheid van Bali - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu

Afscheid van Bali

Door: Coby, in samenspraak met Elly

Blijf op de hoogte en volg Coy Bouman

14 April 2014 | Nederland, Amsterdam

Vijftiende en laatste dag: woensdag 9 april 2014

De hitte op Bali heeft ons parten gespeeld, bij Elly nog meer dan bij mij.
Elly raakt uitgeput en dat is dan waarschijnlijk ook de oorzaak van de valpartij. Alhoewel het achteraf erg meeviel krijgt Elly elke keer een hartverzakking als er iets dreigends was en vooral met donker. Ook kreeg ze een soort van paniek over zich heen. Mentaal werd haar toestand wat minder. Na lang gepieker en beraad hebben wij besloten de vakantie voortijdig te beeindigen.
Maandagavond heb ik telefonisch contact opgenomen met de KLM om het ticket Denpasar-Schiphol te wijzigen. Mijn verzoek wordt serieus genomen en godzijdank kan de terugreis worden vervroegd naar woensdag 9 april.
Door de mooie (dinsdag)avond in CandiDasi en het fantastische diner met een heerlijk glas wijn er bij hebben we onze vakantie op Bali met een goed gevoel kunnen afsluiten. Ook de volgende (woensdag)ochtend hebben we in alle rust kunnen evalueren en zijn tot de slotsom gekomen dat we ook in slechts twee weken tijd veel van het prachtige Bali en haar vriendelijke bevolking hebben mogen zien en beleven.

Om drie uur 's middags worden we keurig met de taxi opgehaald en via snelwegen - ja, die zijn er ook op Bali - linea recta naar Denpasar gereden. We hebben nog nooit zoveel scooters met zeer uiteenlopende snelheden op de weg aangetroffen. Sommige berijders hebben een stofmasker voor de mond, want elektrische vervoermiddelen zijn op Bali nog lang niet uitgevonden. Officieel mogen maximaal twee mensen per scooter worden vervoerd, welnu, ook menig gezinnetje moet het met slechts een scooter doen en zitten twee kleine kinderen tussen de ouders op de scooter ingeklemd. Een godswonder dat we geen enkel ongeluk hebben gezien.
Met ruim een half uur vertraging vertrekt ons bomvolle vliegtuig met een tussenlanding in Singapore, maar die vertraging wordt onderweg ruimschoots ingelopen. Even na 7 uur de volgende dag staan we op Nederlandse bodem en laten ons de ochtendkoelte welgevallen.
We drinken met onze matineuze mannen een lekker kopje cappuccino bij Starbucks en knuffelen Jacqueline, die op weg naar haar werk in Den Haag even, heel ondeugend met haar auto op een illegale plek bij de aankomsthal, ons verwelkomt. Home sweet home!

Coy Bouman

Twee 60tigers,waarvan 1 gevorderde en 1 beginner. We zijn inmiddels hartsvriendinnen geworden, die in 1999 een verre reis naar Australie hebben gemaakt. Het doel van die reis was toen om hun beider dochters te bezoeken. Onze meiden, die ook hartsvriendinnen zijn, hebben daar toen samen een ronsreis van een jaar gemaakt. Na onze drie weken Australie hebben we nog een bezoek van een week aan Bali gebracht. Dit was wat kort dus vandaar dat we nu opnieuw een bezoek aan Bali brengen, maar nu vier weken.

Actief sinds 25 Maart 2014