ZEN ! - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu ZEN ! - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu

ZEN !

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coy Bouman

09 April 2014 | Indonesië, Amed

Twaalfde dag: zondag 6 april 2014

Absolute rustdag. Geen straf om voor een dag in deze Zen omgeving alle belevenissen van de afgelopen dagen te laten bezinken. We genieten van het beste ontbijt dat wij in deze vakantie voorgezet hebben gekregen. Hulde aan Alexander. Gezeten naast een langwerpige interieurvijver met joekels van goudvissen krijgen wij bruin brood geserveerd met aangeklede omelet, of scrambled eggs met knapperig uitgebakken bacon, melonwater juice, Elly koffie naar believen en ik een grote pot thee met lemon. Als toetje een royale bak vol met vers fruit: meloen, ananas, papaya en zelfs partjes appel. In alle resorts is het: of fruitsalade, of fruitjuice. Bij Alexander is het: en-en!
Dit heeft meer weg van een brunch, dus we hebben de lunch overgeslagen. Elly heeft deze dag besteed aan het uitrusten van de vermoeienissen en de diarree die haar is overvallen.
Ikzelf heb in de koele huiskamer bij een grote staande fan een plaatsje gevonden bij een stopcontact met Elly's laptop, om haar verslag van de vorige dagen in te kloppen. Dat is geen probleem, maar foto's uploaden is een ander verhaal. Ik heb met alle geduld van de wereld geprobeerd wat foto's aan onze verhalen toe te voegen en met de moed der wanhoop heb ik er twee kunnen invoeren.
Intussen ook gezwommen in de zeer rustige zee die net zo lauw is als mijn lichaamstemperatuur. Dus afkoelen, dat schiet niet op. Het zwembad biedt meer verkoeling. 's Avonds komen Alexander en Manick Elly te hulp met allerlei goede middelen op kruidenbasis om de diarree aan te pakken. Rijden naar The Grill is geen optie, dus is Manick de keuken ingedoken en heeft werkelijk uitstekende poffertjes gebakken met allerlei soorten stroop en suiker erbij. Dat hebben wij ons, gelukkig ook Elly, goed laten smaken. Wat een fantastische verwennerij!

• 09 April 2014 - 09:04

Henny Denteneer:

..... and the art of motorcycle maintenance !

• 09 April 2014 - 16:28

Naamgenote Met Ie:

Waar een "volle" resort toe kan leiden.....

Coy Bouman

Twee 60tigers,waarvan 1 gevorderde en 1 beginner. We zijn inmiddels hartsvriendinnen geworden, die in 1999 een verre reis naar Australie hebben gemaakt. Het doel van die reis was toen om hun beider dochters te bezoeken. Onze meiden, die ook hartsvriendinnen zijn, hebben daar toen samen een ronsreis van een jaar gemaakt. Na onze drie weken Australie hebben we nog een bezoek van een week aan Bali gebracht. Dit was wat kort dus vandaar dat we nu opnieuw een bezoek aan Bali brengen, maar nu vier weken.

Actief sinds 25 Maart 2014