Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu

Gili Air

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Coy Bouman

06 April 2014 | Indonesië, Gili Air

vervolg tiende dag: vrijdag 4 april 2014

Wij stappen als een van de laatsten op en dachten dus een mooi plekje achterin, in de openlucht te hebben zodat we fijn van de wind kunnen genieten. Binnen no time zoeven we met een noodgang richting Gili. De Gunung Agung achter ons wordt steeds kleiner. We hebben de wind mee, en de diesel ook. Ik ging bijna over mijn nek van die enorme dieselstank. De anderen lijken er geen last van te hebben. De boot klapt gigantisch op de golven, het kielzogwater komt opspattend aan boord. Opspattend water, nee, als een hoosbui komt het water naar binnen. En wij die dus dachten een mooie plek te hebben zijn doornat. Gelukkig krijg ik, dankzij een aardige man die opstaat, een plekje verder binnen in de boot.
Via Gili Trawangan, het Ibiza van Bali, en Gili Nemo gaan we naar het derde, dichtst bij Lombok gelegen Gili Air, wat totaal anders is dan dat het was toen Gwen en ik er vele jaren terug waren. Toen een onbewoond eiland, wordt nu bewoond door de vele toeristen. Het is nog laagseizoen dus plek zat. We checken via een ronselaar in bij 7Seas Cottages: bamboehutten met eigen ingang en terras. Ziet er oke uit. Na het uittrekken van onze natte plunje nemen we een lunch bij het Gardencafe onder een van de vele bamboeafdakjes met zeeuitzicht. Alle georganiseerde boottochtjes zijn al uitgevaren, dus we charteren een glassboat. Voor zestigers valt het niet mee om hierop te klimmen, maar de schipper steekt als steun zijn dijbeen naar voren waarop we ons kunnen afzetten voor de klim aan boord. We waren gelukkig de enige twee dus niemand heeft ons gestuntel gezien. Door het glas zien we koraal, maar haalt het niet bij het Great Barrier rif in Australie. Dan vraagt de schipper of we een rondje eilanden willen, heel leuk, maar er doemen steeds meer donkere wolken op. En toe maar, we zijn nog niet nat genoeg geworden. Het regenwater lijkt van alle kanten te komen. Wij dragen ons ziel in lijdzaamheid. Ik heb helaas geen droge kleding meer, dan maar in de natte broek ergens gaan eten, dat lukt! Op een gegeven moment krijg ik koppijn en haak af. Coby maakt nog even aan avondommetje en zo is er weer een dag voobij.

• 07 April 2014 - 07:51

Gerard:

Lijkt mij wel bijzonder zo'n glassboat. Ben benieuwd of jullie daar foto's van hebben kunnen nemen.
    Regenjack zat in de koffer?xx

• 07 April 2014 - 17:15

Naamgenote Met Ie:

Tussen het koraal Nemo nog gezien? Zijn jullie niet nat van het zweten, dan kan het ook zo.....

• 07 April 2014 - 21:27

Hineke:

Lieve Elly, wauw wat zijn jullie goed bezig zeg! Klinkt te gek allemaal.
    Zeg je mag (als je in Nederland nog even moet afkicken) best een keer met Gerard mijn scooter lenen he!
    Jeetje, zwem even 1 rondje in blauw water voor mij oké?
    Heel veel plezier de komende dagen. Groeten van mij en Jacco,..en een nat kusje van je Robin.

Coy Bouman

Twee 60tigers,waarvan 1 gevorderde en 1 beginner. We zijn inmiddels hartsvriendinnen geworden, die in 1999 een verre reis naar Australie hebben gemaakt. Het doel van die reis was toen om hun beider dochters te bezoeken. Onze meiden, die ook hartsvriendinnen zijn, hebben daar toen samen een ronsreis van een jaar gemaakt. Na onze drie weken Australie hebben we nog een bezoek van een week aan Bali gebracht. Dit was wat kort dus vandaar dat we nu opnieuw een bezoek aan Bali brengen, maar nu vier weken.

Actief sinds 25 Maart 2014