Nick's Hidden Cottage in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu Nick's Hidden Cottage in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Coy Bouman Elly Roorda - WaarBenJij.nu

Nick's Hidden Cottage in Ubud

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coy Bouman

31 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Vierde dag: zaterdag 29 maart 2014

Of we nu moe waren of nog een jetlagnasleep hadden, we hebben een gat in de dag geslapen.
Nog net op tijd voor het ontbijt om 10.00 uur. Op ons gemak ingepakt want we hebben de kamer tot 12 uur en de taxichauffeur zal ons om 13 uur ophalen.
Tot onze verrassing kunnen we om 12 uur al mee. Dus afgerekend, de losgeraakte deurknop van de badkamer ingeleverd -meteen gingen een paar mannen vol paniek in de kamer tot reparatie over- en met dank voor de gastvrijheid de auto in. De rit gaat langs een erg smalle en bochtige weg naar het noorden, eerst geflankeerd door lange rijen afschuwelijke tempelbeelden van draken en boeddha's, afgewisseld met schamele hutten en vage bouwsels, waar de mensen al druk bezig zijn met het vervaardigen en optuigen van soms kleurrijke poppen met afzichtelijke hoofden, voor de Nyepa, het Balinese nieuwjaarsfeest.
Mede door de verkeersintensiteit komt de gemiddelde snelheid amper boven de 50 km/u.
Noordelijker gekomen steeds meer bananenplantages en rijstterrassen en het wordt heuvelachtiger: na een paar steile bochten rijden we het kunstenaarsdorp Ubud binnen. We gaan richting het Monkey Forest en komen bij Nick's Pension, dat is de zusteronderneming. Desgevraagd rijdt de chauffeur dus nog een 300 meter verder, naar de cottages.
We worden afgezet bij een smal betonnen voetpad dat door de rijstvelden is aangelegd naar ons logement: Nick's Hidden Cottages. Dat Hidden doet de naam eer aan, want de cottages liggen verstopt en zijn vanaf de weg niet te zien. Na 100 meter met de koffers rollen we bij de receptie binnen, waar twee in geel-groene gewaden geklede vrouwen ons zeer vriendelijk welkom heten. Na de formaliteiten krijgen we uitgebreid uitleg over de gang van zaken en twee mannen dragen onze koffers naar Cottage nr. 401. Het zijn niet zomaar hutjes, maar kleine tempeltjes met bewerkte houten klapdeuren en een terras met prachtig uitzicht. Een grote kamer met mooie badkamer, airco en ook plafondfan. Twee brede bedden van bamboe en bamboe meubeltjes. De cottages zijn tegen de helling opgebouwd in een weelderige tuin met palmen en versierd met Balinese beelden.
Kortom, sfeervol en comfortabel. Lunchen in restaurant dat open is tot 16 uur, 's avonds kan worden gegeten in Nick's Pension maar er kan op verzoek eten vanuit dit restaurant bij de cottages worden bezorgd. Wij hebben ons dit gemak heerlijk laten aanleunen.

• 31 Maart 2014 - 07:58

Jacqueline:

mam, wat heerlijk om al jullie avonturen te lezen! Ik krijg spontaan zin om op reis te gaan :-) geniet ervan en ik zal jullie op de voet volgen via de verslagen. dikke knuffel van jacqueline

• 31 Maart 2014 - 07:58

Gerard:

Stuur net een mail dat ik benieuwd ben naar de site, maar het is gelukt.Hier in Nederland is het al aardig zomers, maar totaal niet te vergelijken met jullie daar pfff. Leuke verslagen van de eerste dagen, maar gelukkig kwam het toch nog goed op Schiphol. Nu nog even de foto's. Veel plezier.xxxx

• 04 April 2014 - 22:14

Louis:

Aanleunwoning?

• 07 April 2014 - 16:35

Naamgenoot Met Ie:

Nog monkey's gezien in de forest? Echt relaxen/chillen in zo'n verscholen cottage met forest-uitzicht....

Coy Bouman

Twee 60tigers,waarvan 1 gevorderde en 1 beginner. We zijn inmiddels hartsvriendinnen geworden, die in 1999 een verre reis naar Australie hebben gemaakt. Het doel van die reis was toen om hun beider dochters te bezoeken. Onze meiden, die ook hartsvriendinnen zijn, hebben daar toen samen een ronsreis van een jaar gemaakt. Na onze drie weken Australie hebben we nog een bezoek van een week aan Bali gebracht. Dit was wat kort dus vandaar dat we nu opnieuw een bezoek aan Bali brengen, maar nu vier weken.

Actief sinds 25 Maart 2014